1994 yılında Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji bölümünden “Max Weber ve Türkiye’de Weberci Görüşler” adlı lisans tezini tamamlayarak mezun oldu. Aynı yıl Kırıkkale Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümünde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladı. 1997 yılında “Sosyoloji Teorilerinde Din” isimli tezle yüksek lisans eğitimini tamamladı. 1999-2003 yıllarında Hacettepe Üniversitesi SBE’ de Araştırma Görevlisi olarak çalıştı. 2002 yılında “Tüketici Davranışlarını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler: Ankara Hipermarketler Örneği” isimle tezi ile doktora eğitimini tamamladı. Zorlu, halen Kırıkkale Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümünde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.
Zorlu’nun başlıca çalışma alanları iktisat sosyolojisi, tüketim sosyolojisi ve kent sosyolojisidir. Başlıca Eserleri Şunlardır:
Tüketim Sosyolojisi 2.baskı, Altınordu Yayınları 2019,
Alışveriş Merkezlerini Anlamak, Siyasal kitapevi 2018, Üretim ve Tüketim Teorileri Altınordu Yayınları 2016, Max Weber’in İslam Sosyolojisi: Anlamadan Yorumlanan Bir Din Olarak İslam, Sosyal Teoride Din, (Kitap Böl) Hece Yayınları 2015, Fehmi S. Ülgener’i Yeniden Okumak, Küreselleşme ve Zihniyet Dünyamız (Kitap Böl) ,Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları 2011, Osmanlıda Reklam ve Tüketim Kültürü, Altınordu Yayınları 2021.
Zorlu, yeni zamanlarda “Mevlana’da Mekan Tasavvuru Köylülük ve Kentlilik Tasvirleri” 2009, "Mevlana ile İbn Haldun’un Kentte Bakışlarının Karşılaştırılması" 2019, "İbn Haldûn’da Beden İnşası Açısından Bedevî Ümran ve Hadarî Ümran" 2020 ve "Gereksinimlerin, İhtiyaçların ve Arzuların Dönüşümü Bağlamında İbn Haldun’un
İhtiyaçlar Kuramı" 2020 isimli çalışmalarıyla Doğu'nun iki büyük düşünürü olan Mevlana ve İbn Haldun’un düşüncelerini kavramaya odaklanmıştır.