1986, Eskişehir Sivrihisar doğumlu olan Naciye GÜVEN, üniversite lisans eğitimini 2008 yılında Sakarya Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik danışmanlık programında yüksek onur derecesiyle tamamlamıştır. 2006-2007 eğitim öğretim yılında Danimarka CVU FYN Odense Seminarium’da alanında 1 yıl İngilizce eğitim almıştır. 2010 yılında “Ahlaki yargı, sosyal destek ve psikolojik belirtiler” konusuyla uzmanlığını ve 2017 yılında ise Türk kültüründe ilk kez çalışılan “İmago yaklaşımına dayalı geliştirmiş olduğu grupla psikolojik danışma programının evli çiftlerin evlilik uyum ve doyumuna etkisi” konusuyla doktorasını tamamlamıştır. İmago İlişki Terapisi Eğitimini İmago Terapi’nin Kurucusu Dr. Harville Hendrix, Dr. Helen LaKelly Hunt ve ekibi lisanslı imago terapistleri ve eğitimcileri John Hjarso ve Ljiljana Bastaic’ten, süpervizyon sürecini ise Paula Pile’den alarak tamamlamıştır. Üniversite yıllarında öğrenciyken gönüllü çalışmalarla başladığı meslek hayatına mezun olduktan sonra 2008 yılında psikolojik danışman olarak devam etmiştir. 10 yıl kadar Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı çeşitli kurumlarda görev yapmıştır. 0-18 yaş aile eğitimcisidir. Uzmanlık alanı evlilik ve aile danışmanlığıdır. Çalışma konularıyla ilgili olarak kitap bölümleri, hakemli dergilerde yayınlanmış makaleleri ile ulusal ve uluslararası sempozyumlarda sunulmuş ve yayınlanmış bildirileri bulunmaktadır. Alanıyla ilgili çeşitli konularda çok sayıda konferans, seminer ve eğitim vermiş, psikoeğitim programları düzenlemiştir. Topluma hizmet kapsamında pek çok çalışmada yer almış ve yer almaya devam etmektedir. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği ve Yeşilay Cemiyeti üyesidir. 2017-2019 yılları arasında Kırıkkale Üniversitesi Danışma Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi müdürlüğü görevinde bulunmuştur. Kırıkkale Yeşilay Kadın komisyonu başkanıdır. 2017 yılından itibaren Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı’nda Dr. Öğretim Üyesi olarak çalışmaya devam etmektedir. Evli ve İkra ile Kayra’nın annesidir.